יורם קראוס על ספורט אתגרי וניהול עסקי

June 19 2023Cfao

יורם קראוס: הקשר הערכי בין ניהול עסקי לספורט אתגרי. יורם קראוס, יזם נדל”ן והייטק. מסביר במאמר זה על הקשר הערכי בין ניהול עסקי לספורט אתגרי.

מייסד ומנכ”ל SMS ניהול פרויקטים’ יורם קראוס, בעל ניסיון רב שנים ניהול וביצוע פרויקטים. הוא מחבר את עולם הטיפוס הרים לעולם העיסקי. רואה קשר ישיר בין הרצון לכבוש פסגות לתהליכים שמביאים אותך לפסגה והצלחה בעסקים .

ערך המנהיגות

בין אם הארגון הוא מלכ”ר או סוכנות ממשלתית, כל קבוצה זקוקה למנהיגים שיעזרו בתכנון וביצוע החזון של הארגון לעתיד. מנהיגות היא גורם חשוב בניהול העסק מכיוון שהיא עוזרת להניע עובדים לעבוד יחד, להשיג את יעדי החברה וליצור תרבות חיובית בתוך מקום העבודה. מנהיגות מוגדרת לעתים קרובות על ידי ערכי ליבה של מנהיגות, המשמשים כמצפן המסייע למנהלים לנווט את ההחלטות המאתגרות הרבות העומדות בפניהם על בסיס יומיומי.

ערכי הליבה הללו יכולים לכלול כנות, המבטיחה שמנהיג פועל ביושרה ומכבד החלטות של אחרים. הם יכולים לכלול גם אמפתיה, הדורשת תחושת ענווה והבנה של האתגרים האישיים והמקצועיים של כל עובד. לבסוף, הם יכולים לכלול פתיחות, כלומר נכונות להקשיב לנקודות מבט שונות ולהעניק כבוד למי שלא מסכים איתם.

מאפיינים

יש אנשים המאמינים שמנהיגות נקבעת על ידי מאפיינים מולדים הקיימים בלידה, בעוד שאחרים חושבים שזו מיומנות שניתן ללמוד באמצעות חינוך וניסיון. לא משנה מה דעתך, חשוב לזכור שמנהיגות יעילה לא בהכרח באה באופן טבעי לכולם. זה בדרך כלל שילוב של תכונות ומיומנויות מולדות שנרכשו באמצעות תרגול ועבודה קשה.

ספורט אתגרי יכול לעזור לך לפתח ולשפר את כישורי המנהיגות שלך על ידי הצבתך במצבים מחוץ לאזור הנוחות שלך המאתגרים את האומץ, הכוח והסיבולת שלך. זו יכולה להיות דרך מצוינת להכין את עצמך לאתגרים של ניהול צוות עסקי.

אם אתה מעוניין ללמוד יותר על איך להיות מנהיג טוב יותר, שקול להירשם לתוכנית לניהול עסקים או ניהול ספורט. תארים אלה יכולים ללמד אותך כיצד לנהל צוותים, כספים ומשאבים, כמו גם כיצד להוביל ולעורר השראה באחרים. בנוסף, תוכניות אלה יכולות להציע מגוון שיעורי אמנויות ליברליות שיעזרו לך לטפח את היצירתיות ואת כישורי פתרון הבעיות שלך. לאחר מכן, כשתהיה מוכן, קח סיכון ויישם את הידע החדש שלך בספורט אתגרי. תופתע מהשיעורים שאתה לומד וכיצד הם יכולים לעזור לך להפוך למנהל יעיל יותר.

הערך של עבודת צוות

כדי שכל עסק יפעל ביעילות, כל המחלקות חייבות לעבוד יחד. עבודת צוות מאפשרת לעובדים לשתף משאבים ורעיונות, מה שמשפר את איכות העבודה. זה גם עוזר לעובדים לפתור בעיות ולהשלים פרויקטים במהירות. בנוסף, היא מטפחת נאמנות ומוטיבציה של העובדים, מה שמטיב עם הארגון בטווח הארוך.

בין אם בועטים בכדור על המגרש או משתפים פעולה בסביבה משרדית מקצועית, מנהלי עסקים יכולים ללמוד הרבה על עבודת צוות יעילה משיעורי הספורט. על ידי הדגשת החשיבות של עבודת צוות ועל ידי פיתוח כישורי מנהיגות חזקים, מנהלים יכולים להגביר את התפוקה והמורל של הצוותים שלהם. לאחר מכן הם יכולים ליישם את האסטרטגיות המנצחות שהוכחו בספורט כדי לעזור לעסקים שלהם לצמוח. זה בסופו של דבר ייצור השפעה חיובית על חייהם של כל המעורבים.

ערך התקשורת

התפקיד החשוב ביותר של ההנהלה הוא לתקשר, ובאמצעות תקשורת מנהלים מודיעים לכפופים על המטרות, היעדים, התוכניות והמדיניות של הארגון. תקשורת גם מאפשרת לעובדים להביע את דעותיהם והצעותיהם. לפיכך, הוא ממלא תפקיד חיוני בהשגת שיתוף פעולה ומבטיח קבלה מרצון של העבודה על ידי העובדים.

יתרה מכך, היא מאפשרת למנהל לקבל מידע על ביצועי העובדים אשר חיוני מאוד לתכנון ותיאום הפעילות העסקית. חוץ מזה, זה עוזר בהשגת ייצור מקסימלי מעובדים בעלות הנמוכה ביותר. הדבר אפשרי רק כאשר ישנה הבנה הדדית ונכונות העובדים לעבוד, שנוצרת באמצעות תקשורת אפקטיבית.

תקשורת חשובה גם ביצירת קשרים לבביים עם סוכנויות שונות מחוץ לארגון כמו לקוחות, ספקים, איגודים מקצועיים, ציבור וממשלה. זה מאפשר למנהלים להקרין תדמית ארגונית טובה.

בספורט, תקשורת בין שחקנים לצוות האימון חיונית למיצוי מורל השחקנים. זה גם עוזר למנוע רגשות שליליים ומשפר את עבודת הצוות על המגרש ומחוצה לו.

מנהלים בארגוני ספורט מקצועיים אחראים לפקח על היבטים רבים של הארגון. לרבות תיאום ומעקב אחר צוות המאמנים, ביצוע תקציבים עם מתכננים פיננסיים, ראיונות מאמנים. ספורטאים פוטנציאליים ופגישה עם משקיעים או בעלים. כדי לבצע את עבודתם ביעילות, עליהם להיות בעלי כישורי תקשורת נאותים, אותם ניתן לטפח על ידי לימוד קורסים בניהול עסקי ותקשורת. קורסים אלו מלמדים את התלמידים על חשיבות התקשורת בכל תחומי הניהול. כמו כן כיצד לפתח את כישורי התקשורת שלהם.

הערך של ניהול סיכונים

רוב העסקים לוקחים סיכונים כשהם פועלים, ובמקרים רבים, זה דבר טוב. לדוגמה, בנק לוקח סיכון אשראי כאשר הוא מלווה כסף. חברות לוקחות על עצמה סיכון עסקי ותפעולי במרדף אחר צמיחה, חדשנות ונתח שוק. אבל לא כל הסיכונים נוצרים שווים. סיכונים מסוימים מזיקים יותר מאחרים ואינם נמנעים בקלות.

ארגוני ספורט ומתקנים עומדים בפני מערך מיוחד של סיכונים. עליהם להיות ערניים כדי להגן על המשתתפים מפני פגיעה פיזית; להבטיח שתוכניות בטוחות ומנוהלות היטב; לספק ניהול פיננסי תקין; לשלוט ביעילות ולקבל החלטות נבונות; ולהקרין תדמית חזקה כלפי נותני החסות, מממנים ממשלתיים והקהילה. בנוסף, עליהם להיות מסוגלים ליצור ולשמור על תרבות ניהול סיכונים בריאה בקרב הצוותים והמתנדבים.

בעוד שארגונים ומתקני ספורט מסוימים מנהלים סיכונים באמצעות מדיניות, נהלים, הנחיות והדרכה. רבים אינם עושים זאת. מטרת מאמר זה היא לעודד את כל ארגוני הספורט לפתח גישה פרואקטיבית לניהול סיכונים.

גישה זו צריכה לשקול את כל הסיכונים העשויים לעמוד בפני הארגון. לרבות אחריות משפטית, פציעה ונזק לרכוש. ברוב המוחלט של המקרים, סיכונים אלו נגרמים מטעויות אנוש. לכן, תוכנית טובה לניהול סיכונים תכלול הדרכה לכל העובדים והמתנדבים למניעת טעויות ותאונות.

ההכשרה צריכה לכסות מגוון נושאים, כגון החשיבות של שיטות עבודה בטוחות. כיצד לזהות ולהעריך סיכונים. כיצד לשלוט במצבי סיכון ושימוש במערכת לרישום ודיווח על כל תקרית או תאונה.

Extreme Sports יורם קראוס

תוכנית ניהול סיכונים צריכה להתייחס גם לדרישות הביטוח, לרבות כינוי הארגון כמבוטח. ניהול אלכוהול לאירועים חברתיים הקשורים לפעילות ספורטיבית; והנחיות מבוססות סיכונים להטלת סנקציות על אירועים המאורגנים על ידי צדדים שלישיים. באופן מפתיע מעט גופי ניהול ספורט עושים זאת.

החלק האחרון בפאזל הוא לפתח תרבות המדגישה גישה פרואקטיבית. כלומר, לניהול סיכונים בקרב כל הצוות, המתנדבים והחברים. זה יעזור להפחית את הסיכון להתרחשות משבר. עשוי להגדיל את הסיכויים שהארגון יוכל להתמודד ביעילות עם כל משבר כזה שעלול להתעורר.

יורם קראוס, יזם נדל”ן וחברות הייטק בתחום הבינה מלאכותית והתעופה , מייסד ומנכ”ל SMS ניהול פרויקטים. בעל ניסיון רב שנים ניהול וביצוע פרויקטים.

יורם קראוס מחבר את עולם הטיפוס הרים לעולם העיסקי. יורם קראוס רואה קשר ישיר בין הרצון לכבוש פסגות לתהליכים שמביאים אותך לפסגה והצלחה בעסקים .

#יורם קראוס
#ניהול עסקי
#ספורט אתגרי
Share: