שלומי טהורי: עובדות מעניינות על ראשון לציון

February 15 2023Cfao

עובדות מעניינות על ראשון לציון, מאת שלומי טהורי. שלומי טהורי, יזם והמנכ”ל ש חברת שלומי טהורי השקעות בע”מ, מציג עובדות מעניינות על העיר ראשון לציון. מוזמנים לקרוא ולהתעדכן.

ראשון לציון והעיר הרביעית בגודלה בישראל, יש הרבה עובדות מעניינות על ההיסטוריה שלה ותמצאו בעיר מספר מבנים ומונומנטים חשובים המספרים על עברה של העיר.

שלומי טהורי. ראשון לציון. חוף הים.

מקום מצוין להתחיל בו את הסיור בראשון לציון הוא רחוב רוטשילד, שהוא מדרחוב יפהפה שלאורכו בתים עתיקים ויפים לצד מבנים מודרנים. ברחוב זה תוכלו לראות את בית קאנר (מספר 7), שהיה ביתו של הברון אדמונד ג’יימס דה רוטשילד ומשפחתו;  את בית הייזמן, שהיה ביתה של אשתו של הייזמן; או בית יסמין, שבו כתב נפתלי הרץ אימבר את ההמנון הלאומי ‘התקווה’ והתגורר בו זמן קצר בשנת 1884.

stored open near tree and street at night שלומי טהורי. ראשון לציון

אפשר ללמוד על סיפורה של ראשון לציון וללכת בדרך החלוצים, שהוא מסלול נופי שמתפתל בין בתים עתיקים וגנים. כמה מהבתים נבנו על ידי המתיישבים הראשונים, וניתן ללמוד עליהם עוד במוזיאון בראשון לציון.

אטרקציה חשובה נוספת היא ‘דלתות פתוחות’, אנדרטת השואה שהיא פסל בגובה 7 מטרים שעוצב על ידי האמן הפיליפיני לואיס לי ג’וניור.

בית הייזמן הוא הבית הוותיק וההיסטורי ביותר בראשון לציון, המקום משמש לאירועים ופעילויות רבות והוא גם מוזיאון להיסטוריה ותרבות מקומית.

ביקור בבית הייזמן לא לא מושלם אם לא כוללים בו ביקור בארכיון ובמוזיאון של משפחת הייזמן, בו ניתן לראות במקום חפצים מרתקים וצילומים על משפחתו וחייו של הייזמן בראשון לציון. במוזיאון יש גם אוסף נרחב של רהיטים מביתו של בן-יהודה (בן-ישראל) בירושלים, ותערוכת קבע חדשה בשם ‘בסלון בן-יהודה’ המציגה חלק מהריהוט המקורי של האיש שנתן לנו עברית כשפת הדיבור הלאומית שלנו. המוזיאון פתוח מדי יום.

ואם מדברים על ראשון לציון אי אפשר בלי יקבי כרמל שישבו בעיר עד לאחרונה והפכו לאחד מהסמלים. וגם על חוף הים המיוחד של העיר. על כל אלה נספר בהמשך

#ראשון לציון
#שלומי טהורי
Share: